Marketing

  • W całej Europie drukowane gazetki wciąż są istotne, pomimo cyfryzacji i rosnących kosztów dystrybucji. W Polsce nie zaszkodził im nawet zakaz handlu w niedziele, choć liczba papierowych publikacji sukcesywnie się zmniejsza. Po zakończeniu pandemii ich nakład może wzrosnąć, aby przyciągnąć ludzi do sklepów stacjonarnych. Obecnie najbardziej zagrażają im aplikacje mobilne.... Czytaj więcej »

  • Po pierwszych siedmiu dniach tzw. narodowej kwarantanny ruch wokół nośników OOH zmniejszył się prawie o połowę. W kolejnych tygodniach coraz bardziej się obniżał, aż w końcu spadł do poziomu 60%. Jednak trzy tygodnie temu trend spadkowy zaczął się odwracać. Wówczas spadek wynosił ok. 40%. Obecnie to już niecałe 27%. Tak pokazują dane, które przez dwa miesiące zbierała... Czytaj więcej »

  • Sezamki to kategoria znana i lubiana przez Polaków, ale wymaga odpowiedniej komunikacji. To zadanie dla producentów, którzy ze swoimi produktami powinni skutecznie docierać do konsumentów, ale nie mniej istotne są również działania sprzedawców w punktach sprzedażowych. Jak odpowiednio pozycjonować sezamki? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o. Czytaj więcej »

  • Świat influencerów jest obecnie podzielony na dwa obszary: płatnych influencerów, którzy zbudowali swoją popularność dzięki „pomysłowi na siebie” lub zwyczajnie monetyzują swoją popularność zdobytą na innym polu oraz naturalnych influencerów (Everyday-, Micro-, Nano-influencerów, czyli przeciętnego konsumenta), a różnice wynikają z zasięgu ich komunikatów. Czytaj więcej »

  • Ponad połowa firm szkoleniowych i doradczych już odnotowała opóźnienia w płatnościach za zrealizowane wcześniej usługi, niemal tyle samo straciło niemal 100 proc. swoich dochodów. Pozostałe wciąż pracują zdalnie, ale w mocno ograniczonym zakresie. Co trzecia planuje bądź spodziewa się zwolnień, a to oznacza, że zagrożonych jest prawie 100 tys. miejsc pracy – wynika z... Czytaj więcej »

  • W moim felietonie nie chciałbym się skupiać nad definicją i głębokim socjologicznym aspektem social mediów. Z pewnością liczni naukowcy w przyszłości będą go badać, kategoryzować, być może pokuszą się nawet o przydzielenie nazw epok, takich jak postfacebook lub pretiktok. Natomiast ja chciałbym przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie: „jak współczesne social media... Czytaj więcej »

  • Fenomen podcastów bazuje na pełnej dowolności w dostępie do nagrań audio – można ich słuchać w dogodnym czasie, nie odrywając się od innych czynności, a dodatkowo mamy do wyboru różnorodną tematykę. To główne powody, dla których forma ta z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników. – Jest to atrakcyjne medium dla wymagających odbiorców, którzy szukają... Czytaj więcej »

  • Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. – Reklama kinowa daje... Czytaj więcej »

  • Trudno znaleźć drugi rynek europejski, na którym handel rozwija się tak dynamicznie jak w Polsce. Tylko w ciągu dwóch lat (2017-2019) branża spożywcza rosła o 4-5% rocznie. Jak wynika z raportu „Perspektywy poprawy konkurencyjności na rynku handlu detalicznego w Polsce” opracowanego przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, dyskonty i małe sklepy działające w segmencie... Czytaj więcej »

  • Konsument wciąż wybredny

    Poniedziałek, 10 lutego 2020

    Rabaty potrafią namieszać! Jak jednak wynika z najnowszych badań, Polacy chociaż kochają zakupy, należą do grona ostrożnych klientów, którzy nie dają się ponieść emocjom i zachowują zimną krew. Blisko połowa przebadanych osób deklaruje, że z promocji korzysta wyłącznie wtedy, kiedy dotyczą one produktów, które zamierzali wcześniej kupić. Co ciekawe, tylko mniej niż co... Czytaj więcej »

  • Liczba kampanii equity crowdfundingowych znacząco wzrosła. Tylko na platformie Beesfund w emisjach otwartych i zamkniętych firmy zebrały w ubiegłym roku ponad 21 mln zł – dwukrotnie więcej niż w ciągu minionych siedmiu lat. W tym roku rynek może urosnąć nawet o 100 proc. Polsce wciąż jednak daleko np. do Wielkiej Brytanii, gdzie tylko dwie największe platformy przeprowadzają... Czytaj więcej »

  • Według badania przeprowadzonego przez Qualtrics, światowego pioniera w dziedzinie zarządzania doświadczeniem klientów, który w zeszłym roku został zakupiony przez SAP, 85 proc. kupujących uznało doskonałą obsługę klienta za najważniejszy czynnik definiujący doświadczenie związane z zakupami. Czytaj więcej »

  • Język nowej generacji

    Poniedziałek, 13 stycznia 2020

    Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią, wreszcie czy rzeczywistość, w której zostali wychowani warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie współczesne marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, pokaźnej grupy potencjalnych klientów. Jakie strategie obiorą? Czytaj więcej »

  • Ubiegły rok w branży PR upłynął pod znakiem walki z dezinformacją i nadużywaniem terminu „public relations” niezgodnie z definicją, problemów z rekrutowaniem jakościowych kadr i dalszego, rosnącego wpływu technologii. Agencje zaliczają go do udanych, o czym świadczy wysoki, dwucyfrowy wzrost rynku. – W 2020 roku branża nie spodziewa się już tak dobrych wyników, ale za to... Czytaj więcej »

  • Food marketing to termin, którym interesuje się coraz większa liczba managerów. Rynek gastronomiczny w Polsce bowiem od dekady stale rośnie. Dziś jest wart ponad 36 mln złotych. Stanowi to szansę dla firm z branży HoReCa, które planują wprowadzić nowe produkty. Podpowiadamy jaka powinna być strategia komunikacji marki, aby premiera nowości produktowych nie została przysłonięta... Czytaj więcej »

  • Blisko 2/3 klientów przed zakupem czerpie inspirację z mediów społecznościowych – wynika z badań PwC. Współczesny konsument kupuje już nie tylko sam produkt czy usługę, ale również wrażenia i emocje związane z jego zakupem. Dlatego kreowanie pozytywnych doświadczeń konsumenckich, niezależnie od kanału sprzedaży, jest obecnie jednym z największych wyzwań dla marketerów i... Czytaj więcej »

  • [Skawina, 9 grudnia 2019 r.] – Specyfika branży handlowej sprawia, że sklepy offline i online największe zyski notują w regularnie powtarzających się szczytach sprzedażowych. Zaliczyć można do nich m.in. okresy przedświąteczne i coraz popularniejsze, także w Polsce, Black Friday oraz Cyber Monday. Niemniej, o ile jest to okres zwiększonych zysków, to wiąże się z nim też czas... Czytaj więcej »

  • Spontaniczny jak... Polak

    Poniedziałek, 09 grudnia 2019

    Planowane wydatki? Raczej nie w Polsce. Według najnowszych badań zaledwie co 10 konsument na zakupy wybiera się z wcześniej przygotowaną listą, a co trzeci robi to rzadko lub prawie nigdy. Wpływ tego trendu widać nie tylko w zawartości koszyka, a także w działaniach marketingowych firm. Czytaj więcej »

  • Ustawa o transporcie drogowym, zwana lex Uber, która wejdzie w życie od stycznia 2020 roku, zrówna zasady funkcjonowania taksówek i innych firm przewozu osób. Ułatwi dostęp do licencji, zniesie egzaminy i umożliwi korzystanie z wirtualnego taksometru. – To pozwoli na bardziej elastyczne kształtowanie podaży i popytu oraz cen na rynku – ocenia Krzysztof Urban, dyrektor... Czytaj więcej »

  • Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej niż rządy, aby rozwiązać problemy społeczne. Na znaczeniu zyskuje więc tzw. cause marketing, czyli marketing sprawy ważnej społecznie. Czytaj więcej »

  • Mood Media - światowy lider rozwiązań customer experience, opublikował nowy raport dotyczący wpływu marketingu behawioralnego na zachowania konsumentów. Badanie dowodzi, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje, funkcje poznawcze i zachowania kupujących w punktach stacjonarnych. Partnerem Mood Media w badaniu, była międzynarodowa sieć sportowa INTERSPORT. Kontrolowany... Czytaj więcej »

  • Wydawcy i przedstawiciele domów mediowych podkreślają, że reklama prasowa ma kilka solidnych przewag nad telewizyjną czy online’ową. Oprócz prestiżu i autorytetu jest nieinwazyjna, nie przeszkadza w konsumpcji innych treści. Kolejny atut to niski koszt dotarcia do odbiorcy i wielokrotny kontakt z reklamą, bo czytelnik wraca do jednego wydania gazety czy magazynu nawet 2–5 razy. Z... Czytaj więcej »

  • E-mail marketing to jeden z najtańszych sposobów dotarcia z reklamą do odbiorców. Nie wymaga specjalnych narzędzi, przygotowań ani dużego budżetu, dzięki czemu jest opłacalny zarówno dla dużych, jak i małych firm. Ta forma przekazu staje się coraz bardziej precyzyjna. W mailingu wykorzystywane są nowe technologie, jak uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja, dzięki czemu... Czytaj więcej »

  • Analiza Big Data może dostarczyć cennych informacji na temat zachowań klientów i skuteczności kampanii reklamowych. Szczególnie pożądane przez przedsiębiorców są usługi związane z wydobywaniem danych z treści publikowanych w social media. Pozwala to na porównywanie pozycji marki względem konkurencji, a także badanie odczuć ludzi związanych z wizerunkiem polityków. Dane... Czytaj więcej »

  • W Polsce jest grupa około 3 mln osób w wieku 18-24 lata, a na uczelniach wyższych studiuje ponad 1,2 mln. Wielu z nich łączy naukę z pracą, rozpoczynają swoją ścieżkę zawodową już na pierwszym roku. Częstym wyborem jest dla nich gastronomia, w tym restauracje McDonald’s. Uniwersytet SWPS sprawdził, jakie kompetencje są w tej chwili najbardziej cenione na rynku pracy i jak... Czytaj więcej »

  • Materiały POS – zrób je sam!

    Poniedziałek, 30 września 2019

    Materiały POS – z ang. point of sales materials – to forma marketingu handlowego skierowana bezpośrednio do klientów detalicznych. Stosuje się ją na różne sposoby, jednak ma ona jeden cel – przykuć uwagę klienta poprzez udzielenie informacji zachęcających do zakupu. Co ważne, odbywa się to bezpośrednio w sklepie, podczas podejmowania ostatecznej decyzji zakupowej. Czytaj więcej »

  • Koszyk zakupowy w rękach konsumentek

    Piątek, 27 września 2019

    W przeważającej części polskich domów decyzje o tym, co znajdzie się na liście produktów potrzebnych całej rodzinie, podejmuje kobieta. Panie, zdecydowanie częściej niż panowie, biorą na siebie również odpowiedzialność za robienie zakupów. To cenna wskazówka dla marketerów, którzy chcąc trafić z informacjami o danych produktach, czy usługach powinni odpowiednio... Czytaj więcej »

  • Branża handlu detalicznego wytrwale walczy o klientów. Dostosowuje do ich preferencji wygląd i wyposażenie placówek, wykorzystuje zaawansowane technologie i rozwiązania, które mają budować lojalność kupujących i wiązać ich z marką sklepu. Ważne jest przy tym, aby wszystkie te wysiłki były podejmowane z uwzględnieniem różnic demograficznych wśród kupujących. Poszczególne... Czytaj więcej »

  • – Dzieci oglądają tyle samo, a niekiedy więcej reklam niż dorośli. Są jednak nieodporne na przekazy marketingowe, bo odbierają wszystko bezpośrednio, a to może mieć bardzo groźne skutki – mówi przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Dzięki kolejnej samoregulacji branży reklamowej najmłodsi odbiorcy mają być przed tym lepiej chronieni. Z jednej strony w... Czytaj więcej »

  • Nawet 80 proc. decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70 proc. z nich ma charakter impulsowy. Blisko połowa milenialsów podczas robienia zakupów przemierza cały sklep, a decyduje się na ten produkt, który najbardziej się wyróżnia. To właśnie opakowanie, a nie reklama, jest najskuteczniejszym narzędziem promocji. Konsumenci zwracają uwagę nie tylko na kwestie wizualne,... Czytaj więcej »

więcej artykułów